Umiejętności życiowe to bardzo ważny element samodzielności dziecka. Posiadanie takich umiejętności buduje poczucie własnej wartości oraz pobudza do działania, umożliwia dziecku radzenie sobie z zadaniami oraz wyzwaniami codziennego życia.
Jak ćwiczyć samodzielność dziecka? Na przykład poprzez włączanie go do codziennych czynności i porządków w domu.
Dzieci powinny uczyć się, jak myśleć, a nie co myśleć
Joanna Wągiel
Wiek 2-3 lata:
-Odkłada swoje zabawki na miejsce,
Ubiera się ( z niewielką pomocą),
Rozbiera się ( z niewielką pomocą),
Pomaga w ustawianiu rzeczy na stole,
Myje twarz oraz ręce ( z niewielką pomocą);
Wiek 4-5 lat:
Zna pełne imię i nazwisko, adres, numer telefonu;
Zna numery alarmowe (przynajmniej 112),
Wykonuje proste prace domowe (sprzątanie, odkurzanie i porządkowanie stołu po posiłkach),
Sprząta swój pokój, składa swoje ubranka,
Karmi własne zwierzęta,
Wybiera samodzielnie ubrania do noszenia,
Pomaga w podstawowych obowiązkach domowych,
Myje twarz, ręce – bez pomocy,
Identyfikuje pieniężne nominały.
Wiek 6-7 lat:
Podstawowe techniki gotowania: miesza, kroi tępym nożem,
Tworzy podstawowe posiłki np. kanapkę,
Pomaga rozkładać posiłki,
Pomaga w myciu naczyń,
Potrafi posłać łóżko.
d
Prosimy o kontakt telefoniczny lub mailowy:
570 900 220
centrumdiagnozy.va@gmail.com
d
P | W | Ś | C | P | S | N |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |