•   570900220
  •   centrumdiagnozy.va@gmail.com

Terapia zaburzeń odżywiania

.

Nasze centrum oferuje Państwa dziecku terapię w zakresie zaburzeń odżywiania.

W parę godzin później, gdy noc zbierała się do odejścia, Puchatek obudził się nagle z uczuciem dziwnego przygnębienia. To uczucie dziwnego przygnębienia miewał już nieraz i wiedział, co ono oznacza. Był głodny.
 

Alan A. Milne

Dostępność do różnych dóbr wpływa na rozwój naszych dzieci. Z jednej strony dzieci mogą bardziej się rozwijać i doświadczać,  a z drugiej strony wpadają  w pułapkę różnych problemów.  Tymi problemami  jest szukanie ciągłych podniet, szybkie nudzenia się i oczekiwanie łatwego angażowania dziecka w poznawanie.

Jednym z ważnych problemów z jakimi spotykają się rodzice są coraz częstsze problemy z zaburzeniem odżywiania u dzieci. Paradoksalnie nieograniczony dostęp do jedzenia  powoduje ogromne problemy w tym obszarze. Dzieci jedzą nieregularnie, a jedzenie jest zbyt przetworzone. Łatwość z jaką można zaspokajać kaprysy dzieci, sprzyjają złym nawykom żywieniowym.  Do tego ciągły pośpiech rodziców czy jedzenie osobno wzmaga problemy z jedzeniem u dzieci.

W związku z powyższym praca z rodzicem jest bardzo ważna, musimy zacząć przede wszystkim od zmniejszenia lęku u rodziców, a zwłaszcza u rodziców  dzieci ze spektrum autyzmu. Jeśli rodzic denerwuje się czy zbyt stresuje z powodu  zaburzeń jedzenia u dziecka, to efekty prawidłowego jedzenia  będzie trudniej uzyskać.

100% dzieci w Polsce nie je wystarczająco dużo warzyw każdego dnia, a ⅓ dzieci w wieku 1-3 lat nie je w ogóle codziennie warzyw. Dlaczego ???

Różnorodność – jeśli przyzwyczaimy dziecko do monotonii w jedzeniu, to trudno będzie wprowadzać zmiany.  W przeciwieństwie do słodyczy, warzywa maja wiele  smaków, kolorów, konsystencji i faktur.

Nasze myśli i przekonania – w jaki sposób rodzic przedstawia swoim dzieciom warzywa i inne potrawy, za którymi nie przepada? Jakie towarzyszą  słowa, gesty, zachowania, miny? A przecież przekaz ma ogromne znaczenie!

Problemem często jest też to, czy rodzice sami w ogóle lubią warzywa. Jeśli rodzicowi one nie smakują,  je z rozsądku albo je ich naprawdę mało, to trudno się dziwić, że dziecko nie kojarzy ich z czymś przyjemnym.

Jeśli dziecko mówi, że czegoś nie lubi, tak naprawdę chce powiedzieć, że tego nie zna!

Szacuje się, że przeciętne dziecko potrzebuje ok. 10-15 prób poznawania nowej potrawy, zanim można orzec, czy ją lubi czy nie.

Zazwyczaj rodzice poprzestają na 5 próbach. Bardzo często można więc powiedzieć, że dziecko ma potencjał, by polubić jakąś potrawę, ale rodzic zbyt wcześnie zaprzestał prób.

Zapraszamy na;

Terapie indywidualne

Warsztaty wakacyjne – Terapia zaburzeń odżywiania

Kto – dzieci w wieku 4-6 lat

Termin: 16-27.08.2021r. godz. 8.00-16.00

Cena – 1480 pln

Zadzwoń, zapytaj – tel; 733 448 880

d

Prosimy o kontakt telefoniczny lub mailowy:

 570 900 220 

centrumdiagnozy.va@gmail.com

dwww.przedszkole-wwz.pl