.
Czym są zaburzenia integracji sensorycznej?
Zaburzenia integracji sensorycznej dotyczyć mogą dysfunkcji przetwarzania bodźców czuciowych, przedsionkowych, słuchowych, wzrokowych, smakowych i węchowych.
Osoby z zaburzeniami integracji sensorycznej, mogą mieć zarówno obniżoną, jak i podwyższoną wrażliwość na bodźce, obniżony poziom koordynacji ruchowej, zaburzenia koncentracji, opóźniony rozwój mowy, zaburzenia odżywiania, czy trudności w zachowaniu. Nasilenie objawów może być bardzo zróżnicowanie. Mogą one występować zarówno u dzieci w normie intelektualnej, jak i dzieci z zaburzeniami, czy niepełnosprawnością intelektualną.
Terapia zaburzeń integracji sensorycznej jest niezwykle istotna dla życia dziecka, gdyż zaburzenia te wpływają na jego zachowanie, podejście do świata, otwarcie na nowe doświadczenia, uczenie się, a w końcu na jego rozwój społeczno-emocjonalny.
.
Tylko zmysły mogą uleczyć duszę, tak samo jak tylko dusza może uleczyć zmysły.
Oscar Wilde, Portret Doriana Graya
Co może nas skłonić do skorzystania z konsultacji?
> dziecko ma trudności z piciem, czy przełykaniem pokarmów
> dziecko stresują głośnie dźwięki, stresuje je przebywanie poza domem, w głośnych miejscach
> ma problemy z zaśnięciem, jest niespokojne
> nie lubi się przytulać, nie toleruje konkretnego dotyku, głaskania, drapania, łaskotania
> nie lubi obcinania włosów, paznokci, mycia zębów, czesania włosów, czyszczenia uszu, i tym podobnych
> samodzielne czynności sprawiają mu trudność, wykonuje je opieszale
> potyka się, ma problem z równowagą, porusza się zbyt wolno, lub szybko
> często wpada na meble, potyka się, ma problem ze schodzeniem po schodach
> niewłaściwie, lub dziwnie trzyma przedmioty codziennego użytku
> jest bardzo nadpobudliwe ruchowo, ciągle dąży do zmiany pozycji
.
Jak wygląda konsultacja i co ma na celu?
Konsultacja obejmuje wywiad z rodzicem, obserwację dziecka podczas swobodnej zabawy, wypełnienie przez rodzica kwestionariusza rozwoju sensomotorycznego dziecka i przeprowadzenie przez terapeutę obserwacji klinicznej.
Konsultacja trwa około 1 godziny.
Celem konsultacji jest wykonanie badań przesiewowych i ocena ryzyka występowania zaburzeń SI. Konsultacja zakończona jest wystawieniem opinii oraz zaleceń dalszego postępowania przez terapeutę, jeśli dziecko faktycznie wykazuje zaburzenia SI, sugerowane jest wykonanie pełnej diagnozy.
.
d
Prosimy o kontakt telefoniczny lub mailowy:
570 900 220
centrumdiagnozy.va@gmail.com
d
P | W | Ś | C | P | S | N |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |