–
Logorytmika polega na połączeniu terapii logopedycznej z rytmiką, aby oddziaływać na sferę słuchową, słuchowo-ruchową i ruchową osoby, którą się leczy bądź rehabilituje. Metodę tę stosuje się przede wszystkim w pracy z dziećmi, przy czym na jej skuteczność nie ma wpływu ich rozwój intelektualny czy też ruchowy, jak również wrażliwość muzyczna czy jej brak.
Logorytmika są to ćwiczenia muzyczno – ruchowe i słowno – ruchowe, a ich składnikiem wiodącym jest rytm. Kształcą one ruchy całego ciała, co ma bezpośredni wpływ na stymulowanie ruchów narządu mowy.
Zajęcia logorytmiczne wspomagają motorykę, słuch i mowę dziecka. Dzięki temu, że są wykonywane przy muzyce kształtują świadomy ruch, pogłębiony przeponowy oddech, ćwiczą koncentrację uwagi i orientację przestrzenną oraz szybką reakcję na określone polecenia.
Ćwiczenia logorytmiczne są szczególnie polecane dla dzieci mających trudności w sprawnym poruszaniu się, o zaburzonej orientacji przestrzennej, zaburzeniach w schemacie własnego ciała, o obniżonej koncnetracji, nadruchliwych, dla dzieci o słabej koordynacji wzrokowo – słuchowo – ruchowej, dla dzieci nieśmiałych.
Motywacja pozwala wystartować. Nawyk utrzymuje w ruchu.
Jim Ryun
Głównym celem zajęć logorytmicznych jest:
– Usprawnienie oddechu
– Wykształcenie prawidłowej fonacji i artykulacji
– Usprawnienie narządów mowy
– Kształcenie koncentracji uwagi, poczucia rytmu, tempa
– Kształcenie szybkiej orientacji w czasie i przestrzeni
– Usprawnienie motoryki dużej
– Rozwój społeczny, w tym kształcenie umiejętności współdziałania w grupie
.
Dla kogo?
Zajęcia kierujemy do dzieci w wieku przedszkolnym, które potrzebują wsparcia rozwoju mowy poprzez pomoc logopedyczną.
.
Jak?
W praktyce logorytmika polega na wykonywaniu ćwiczeń muzyczno-ruchowych. Mają one formę zabawy, dzięki której można wykształcić lub usprawnić ruchy całego ciała (makroruchy), a co za tym idzie – pośrednio usprawnić narządy mowy (mikroruchy). Głównym celem jest więc korygowanie wad mowy i słuchu, a przy tym uwrażliwienie na cechy wspólne muzyki i mowy, takie jak: rytm, melodia, tempo, dynamika, barwa dźwięku.
Ćwiczenia te rozwijają umiejętności sprawnego wykonywania ruchu, pomagają w orientowaniu się w czasie i przestrzeni, sprzyjają poprawie koncentracji, stymulują sprawniejsze myślenie.
Prosimy o kontakt telefoniczny lub mailowy:
570 900 220
centrumdiagnozy.va@gmail.com
d
P | W | Ś | C | P | S | N |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |